FbPixel
2021 október 25.
Épületüzemeltetés

6 tipp a létesítményüzemeltetőknek: így győzd meg a felsővezetést

6 tipp a létesítményüzemeltetőknek: így győzd meg a felsővezetést

A létesítményüzemeltetők pontosan tudják, mire lenne szükség egy jól működő épület fenntartásához, a döntéshozókat sok esetben mégis nehéz meggyőzni az erőforrás biztosításáról. Összeszedtünk 6 szempontot, hogy segítsünk az érdekérvényesítésben.

  1. Nem minden a létesítménygazda feladata

Az első pont talán a legnehezebb kihívás. A létesítménygazdák ideális esetben azért választják ezt a szakmát, mert szenvedélyesen szeretik a munkájukban, befektetésüknek szinte azonnali látványos eredménye van.

Talán ezért is engedik ki nehezen a kezükből a megvalósítást. Pedig ez kulcsfontosságú lépés lenne, hogy kellő idejük maradjon a stratégiai tervezésre és a felső vezetőkkel való kapcsolattartásra.

Meg kell tanulniuk a feladatok delegálását, több felelősséget és önállóságot biztosítani a munkatársaknak, alvállalkozóknak. Csak így lehet megfelelően összpontosítani a tervezésre, igényfelmérésre és a döntéshozók meggyőzésére.

  1. A csendes problémamegoldás helyett rendszeres riport

A létesítménygazdák egyik legfontosabb jellemzője, hogy mindig mindent igyekeznek mihamarabb, szinte észrevétlenül megoldani. A döntéshozók számára így természetes, hogy minden a legnagyobb rendben zajlik. Nem látják a háttérben húzódó erőfeszítéseket, a befektetett munkát és erőforrást. Ezért azt sem tudhatják, hogy pontosan mi az, amitől a létesítmény üzemeltetése eredményes, és miket kellene biztosítaniuk ahhoz, hogy ez hosszú távon így maradhasson.

Időről időre érdemes láttatni, hogy adott nehézségek miért következtek be, miért volt komplikált a megoldásuk (vagy miért nem sikerült), és mi kell ahhoz, hogy a jövőben kivédhetők legyenek.

Azt is érdemes elmondani, hogy a szükséges támogatás nélkül milyen következményekkel lehet számolni.

  1. A létesítményüzemeltetés nem pénznyelő

Sok vezető úgy tekint a facility managementre, mint a terület, amire bizonyos időközönként muszáj pénzt áldozni, de különösebb hasznot nem termel. Pedig az FM jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy egy cég sikeresen működjön és nyereséges lehessen. A bevétel- és profitorientált felső vezetést azonban nehéz meggyőzni olyan érvekkel, amelyekből nem közvetlenül mutatható ki a nyereség.

Etért is fontos vázolni a támogatás hiányának lehetséges következményeit, rámutatva, hogy sok alapvetőnek gondolt körülmény megteremtése nem olyan egyszerű és magától értetődő, amilyennek tűnik. Hatásos kérdésfelvetés lehet például, hogy mi lenne, ha egy fontos eszköz meghibásodik (pl. a légkondicionáló vagy a tetőszerkezet), és nem áll rendelkezésre minden, ami a megoldáshoz szükséges.

Mutassunk rá, a termelékenység és hasznon szempontjából mekkora jelentősége van annak, ha elérhető a kellő támogatás, …vagy éppen, ha nem.

  1. Értékesítési tapasztalat és marketingfogások

A létesítménygazdák ritkán jártasak az értékesítés vagy a marketing világában, ám eljött az ideje, hogy megbarátkozzunk a gondolattal: a döntéshozók meggyőzéséhez el kell tudjuk adjuk a munkánkat, az igényeinket, a feladatokat.  

Érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a kommunikációra. prezentációkra, vagy példákat venni más társterületek, szakmabeliek sikereiből.

  1. Kerülni a szakzsargont

Az előző ponthoz is kapcsolódik a megfelelő nyelvezet megválasztása. A szakma velejárója, hogy számtalan technikai, műszaki kérdéssel kell foglalkoznia az üzemeltetőknek, ez pedig a szóhasználatukba is erősen beleivódik. Ezért tudatosan kell törekedniük, hogy amikor vezetőknek prezentálnak vagy számolnak be műszaki kérdésekről, mellőzzék a túlzott szakszavakat, vagy minél érthetőbbé tegyék azokat.

Hogy fenntartsák a vezetőség figyelmét, a technikai sajátosságok helyett célszerű arra kihegyezni a mondandójukat, hogy az adott technológia hogyan csökkentheti a költségeket, a meghibásodás kockázatát, hogyan javíthatja a munkakörnyezet minőségét pozitív hatást gyakorolva a termelékenységre. Fontos tehát a termékelőny hangsúlyozása.

  1. Állandó verseny helyett csapatmunka

Általános jelenség, hogy egy cégen belül minden osztálynak a saját ügye a legfontosabb, és mindenhol meglenne a helye a támogatásnak. Az állandó versengésnél azonban hatékonyabb, ha az egyes részlegek - belátva, hogy ezekből a végén mindenki profitálhat – összehangolják igényeiket.

A döntéshozók meggyőzését így érdemes a többi osztállyal való egyeztetéssel kezdeni, és rámutatni, hogy az épületüzemeltetés szükségletei kulcsfontosságúak lehetnek a többi szekció munkájára nézve is.

Forrás: REMI Network

fmbusiness.hu
106 cikk