A bevásárló központok vagy más kereskedelmi ingatlanok üzemeltetői és fitout szakemberei számára a zökkenőmentes működés mellett az is fontos szempont, hogy minél több vásárlót vonzanak be. Ehhez olyan szempontokat is mérlegelniük kell, mint a fenntartható működész, a fizikai és a fizetési kényelem, de az sem utolsó szempont, hogy közösségi-média batár-e a kialakítás.
Az üzlethelyiségek hangulatának és kialakításának tükröznie kell a márka identitását, és olyan élményt kell nyújtania, ahova szívesen betérnek a vásárlók. Ehhez gyűjtött össze a Business in the News az üzemeltetők és tulajdonosok számára követendő trendeket.
-
Mesterséges intelligencia alkalmazása
A piacon már számos különböző mesterséges intelligencián alapuló technológia elérhető, amelyekkel személyre szabott élményt lehet nyújtani a felhasználóknak, és lehetővé teszik számukra, hogy teljesen új módon kapcsolódjanak a márkákkal. Ilyen például a VR vagy az AR is, amelyekkel már számos múzeumban és üzletben lehet találkozni. Ezeknek a segítségével látványos módon lehet bemutatni az egyes termékeket vagy szolgáltatásokat.
-
Fenntartható megoldások
A fenntarthatóság mára már alapelvárássá vált, ami a kereskedelmi területre, az üzletek üzemeltetésére is hatással van. A fogyasztók sokkal jobban értékelik azokat a vállalatokat, amelyek nagyobb figyelmet fordítanak a környezetvédelemre és a társadalmi felelősségvállalás terén is erőfeszítéseket tesznek. Fenntarthatónak lenni tehát már nem választás kérdése. Erről pedig nem elegendő csak kommunikálni, kézzel foghatónak is kell lennie, például környezetbarát berendezésekkel, csomagolásmentességgel vagy hasonló kezdeményezésekkel.
-
Közösségi média-barát kialakítás
Aki nincs fent a közösségi média felületein, az nem is létezik. Ez fokozottan igaz az egyes üzletekre, akiknek így különös figyelmet kell fordítaniuk nemcsak a saját jelenlétükre, de arra is, hogy a helyiségeik kialakítása olyan legyen, amit szívesen osztanak meg a vásárlók. A fizikai üzletek sok esetben az online térrel állnak versenyben, ezért sem mindegy, milyen belső térrel, működéssel várják az érdeklődőket.
-
Kényelmes berendezés
Köszönhetően az online vásárlás terjedésének és az emelkedő üzemeltetési költségeknek az üzlethelyiségek száma egyre csökken. A bevásárlóközpontok üzemeltetőinek és a boltok tulajdonosainak ezért fontos, hogy mindent megtegyenek a vásárlók bevonzására. Egy kényelmesen kialakított üzlet, átlátható elrendezéssel, kényelmes próbafülkékkel és komfortos ülőhelyekkel mindenképpen vonzóbbá teszi a fizikai vásárlást, mint a túlzsúfolt helyiségek, ahol szűk folyosók között kell navigálniuk a vásárlóknak.
-
Érintésmentes fizetés
A világjárvány idején jelentős átalakulás történt a kiskereskedelmi szektorban is, és nagyon sokan álltak át az érintésmentes fizetésre. Ennek érdekében szükséges befektetni olyan technológiákba, mint például a hang- és arcfelismerés. Ezek a rendszerek nem csak higiéniai szempontból előnyösek, de egyszerűbbé teszik a folyamatokat is a vásárlók számára, ezzel is növelve a felhasználói élményt.
-
Minél több természetes fény
Amennyiben elég nagy a rendelkezésre álló tér, érdemes alaposan megtervezni, hogyan tudna a lehető legtöbb természetes fény bejutni az üzlethelyiségbe. A természetes fény az egyik legfontosabb hangulatfokozó, és nagyban növelheti a vásárlási élményt, hiszen a termékek megvilágítása is előnyösebb lehet így. A mesterséges megvilágítás kialakítása szintén kritikus fontosságú, ugyanis a színhőmérséklet által kiváltott hűsítő vagy melegítő hatás jelentősen befolyásolja a termékek megjelenését.