A SeviceChannel legfrissebb, USA-fókuszú felmérése szerint a létesítményüzemeltetésre fordított kiadások már meghaladják a járvány előtti szintet is. Az idei, féléves adatok 5%-kal szárnyalják túl a 2019-es évet.
A ServiceChannel egy olyan FM-szolgáltatásokhoz kapcsolódó online platform, amelyre a világ vezető márkái közül több mint 500 támaszkodik, világszerte 75 országban. A létesítményüzemeltetéssel kapcsolatos kiadásokra vonatkozó adatok a ServiceChannel Facilities Spend Index ™-ből származnak, amely egy új, a szolgáltatási költségeket és tendenciákat nyomon követő gazdasági mutató.
Felszálló ágban a kiadások a járványhelyzet mélypontja után
Az adatokból kiderült, hogy a létesítményüzemeltetésre, kiemelten HVAC rendszerekre, vízvezeték- és gázszerelésre, valamint takarítói és karbantartói szolgáltatásokra fordított kiadások már 2021 közepén 5%-kal meghaladták a 2019-es szintet. Az Egyesült Államokban a 2020 második felében történt nagyobb leállások utáni egy évben átlagosan 33%-kal emelkedtek meg a létesítmények kiadásai. A költések 15%-kal magasabbak voltak 2021 első felében, mint 2020-ban.
A szolgáltatások költségei is emelkednek
A szolgáltatásokat érintő kiadások USA-szerte 9%-kal voltak magasabbak 2021 második negyedévében, mint az azt megelőző évben, ez pedig az anyagköltség 11%-os növekedésének köszönhető. A költségek 2020 negyedik negyedévében tetőztek, és azóta egy 8%-os mérséklődés volt tapasztalható. Az Egyesült Államokban az FM-kiadások egyébként átlagosan évi 12%-kal emelkednek, mely tendencia hátterében a folyamatosan növekvő munkaerő- és anyagköltségek húzódnak meg.
A takarítást érintő kiadások a tetőzés után már csökkennek
2020 negyedik negyedévében 24%-os tetőzés volt tapasztalható a takarítói szolgáltatások terén. Ez szorosan köthető volt az épületek újbóli megnyitásához és a vírusos esetszámok növekedéséhez, ami miatt még több munkaerőre volt szükség – összesen 29%-kal többet kellett erre fordítaniuk a létesítményeknek. Az országos kiadások e téren már 17%-kal csökkentek, azonban továbbra is 15%-kal magasabbak, mint 2019-ben.
Tom Buiocchi, a ServiceChannel vezérigazgatója szerint fontos következtetéseket lehet ezekből az adatokból levonni. Segítségükkel minden cég gyorsabban alkalmazkodhat az új tendenciákhoz, és ügyfeleket is biztosabban támogathatja a megalapozott, költséghatékony döntések meghozatalában. Az adatközpontúságnak kulcsfontosságú szerep jut az eszközök kezelésében és a kiadások előrejelzésében, így ez elengedhetetlen ahhoz, hogy minden vállalat a lehető legpozitívabban tudjon kilábalni a járványhelyzetből.