A létesítményüzemeltetés és ingatlankezelés piacán jelenleg alkalmazott megoldások jelentős részét inkább épületközpontú szemlélettel tervezték, egy KPMG által kezdeményezett felmérés szerint azonban hatékonyság és megtérülés szempontjából is az ügyfélközpontúságé a jövő. Az izraeli fejlesztésű MyTower okos épületirányítási rendszer iránymutató lehet e téren.
A KPMG-felmérés
A KPMG kutatásában megkérdezett létesítményüzemeltetők és ingatlankezelők 97%-a számára a bérlői elégedettség fenntartása elsődleges fontosságú. 61%-uk szerint a különböző igények könnyebb és gyorsabb kiszolgálását biztosító korszerű technológiák alkalmazása pozitívan befolyásolja hatékonyságukat és a profitot is az elkövetkező években.
Az okos üzemeltetést támogató MyTower fejlesztése lehetővé teszi, hogy ügyfeleik akár 50%-kal csökkentsék üzemeltetési költségeiket, és 25%-kal javítsák az ingatlan életciklusának megtérülését. Emellett a felhasználók a bérlők megtartása szempontjából is jelentős javulás érhető el – számolt be róla a The Times of Israel.
Jövőbe mutató megoldás
A sok esetben alacsony szolgáltatási minősé és általános a bérlői elégedetlenség ellensúlyozására született meg a MyTower applikáció alapú megoldása. A platform lehetővé teszi FM és PM szakemberek számára egyaránt, hogy átfogó irányítással és teljes átláthatósággal hatékonyan kezeljék ingatlanjaikat, miközben működési költségeik közel 50%-át spórolják meg.
A MyTower egy olyan okos épületirányítási rendszer, amely mesterséges intelligenciát és további intelligens, szenzorokkal kommunikáló megoldásokat alkalmaz. Ezek könnyen testre szabhatók és integrálhatók a vállalatok meglévő munkafolyamataiba. Képes proaktívan kezelni a preventív karbantartási folyamatokat, a pénzügyeket vagy az alkalmazottak felügyeletét is. Kapcsolódik a közművekhez (pl. víz-, gáz-, villanyszolgáltatók), és elérhetőséget biztosíthat a bérlőkhöz, a beszállítókhoz és más épületekhez is.
Fotó: mytowerapp.com
Az intelligens épületek számára nincs váratlan esemény
A fejlett gépi algoritmusok folyamatosan tanulmányozzák az ingatlant és annak használóit, így a különböző igények előrejelzése még kifinomultabb lesz a visszajelzések és az összesített adatok alapján. A rendszer képes az olyan eszközök vagy erőforrások azonosítására is, amelyek teljesítménye nem megfelelő. A karbantartás így még a komolyabb meghibásodások előtt bekövetkezhet.
A sikerhez szükséges szemléletváltás
Izrael egyik vezető ingatlanfejlesztője, a Gindi felismerte, hogy már nem elegendő csak egyszerűen csak épületekben gondolkodni, teljes infrastruktúrát kell kiépíteni. A Gindi TLV projekt luxus lakótornyainak kialakításakor nem csupán otthonokat hoztak létre, hanem a lakosság igényei szerint több szolgáltatást építettek be: bevásárlóközpontot, portaszolgálatot, klubot és egyéb közösségi tereket.
Ezeknek összehangolt kezelését is a MyTower teszi lehetővé, melynek segítségével a PM mellett a bérlők is rengeteg szolgáltatáshoz jutottak - friss információt kaphatnak az épületben zajló eseményekről, rendezhetik a számláikat, kapcsolatba léphetnek az alapkezelő céggel, küldeményeket fogadhatnak, levelezhetnek a szomszédokkal vagy éppen gépet foglalhatnak maguknak az edzőteremben.
A vírus okozta új kihívásokat is kezelni kell
A koronavírus járvány továbbra is jelentős tényező az üzemeltetők számára, akik ezáltal új kihívásokkal néznek szembe, hiszen különös figyelmet kell fordítaniuk a bérlők és a személyzet egészségére, biztonságára. Ennek biztosítását is segíti a MyTower rendszere, amely folyamatosan figyeli a beérkező igényeket, valamint az elvégzendő fertőtlenítési és takarítási feladatokat. Emellett lehetővé teszi a belépők hőmérésének, arcfelismerésének és az érintés nélküli ajtónyitás koordinálását is.
Nem is kérdés, hogy a MyTower tervezésekor az ügyféligények folyamatos figyelése és kielégítése volt a fő irányelv. Így a bérlők megtartása, a még nagyobb hatékonyság és profit érdekében megtérülő befektetés lehet a hasonló megoldások alkalmazása.