A információs technológia átszövi mindennapjainkat. Miért éppen az FM szektor napi munkája maradna érintetlen?
Az irodák teljes nyitása előtt még sok tennivalója van egy FM-nek, de szerencsére a digitális, „okos” megoldások sokat lendítenek a munka hatékonyságán. Érdemes a szokott rutin helyett körülnézni az applikációk, szoftverek vagy akár nagyobb rendszerek piacán.
Okos irodai kapacitás
A Gartner kutató és tanácsadó cég felmérése szerint a munkavállalók 41%-a tervezi, hogy a jövőben a munkahét egy részét az irodában a másik részét pedig otthon fogja tölteni. A hibrid munkavégzés következtében az iroda kihasználtságát érdemes szabályozni, ügyelni kell az optimális leterheltségre és a biztonságra.
Az alaprajzokat áttanulmányozva újra kell gondolni az elrendezést a távolságtartás jegyében, akár a munkaterületek ritkításával. Ez az átszervezés történhet „manuálisan” is, de rendelkezésre állnak olyan okos megoldások is, amelyek támogatják a legoptimálisabb kialakítást, segítségükkel az is megszabható és irányítható, hogy maximum hány ember tartózkodhat az irodában.
Eljött az okos irodák ideje
Elsőre költségesnek tűnhet egy átfogó automatizált rendszer kiépítése, amely érzékelőkkel segíti a mindennapi munkát, de ez olyan mértékben egyszerűsíti le a teendőket, amivel már nem is olyan hosszú távon érhető el megtérülés. A járványhelyzetben, amikor is a környezet rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen, különösképpen nagy hasznát veheti ezeknek egy FM.
Bizonyos asztali érzékelők például mutatják, ha egy adott munkaterület felszabadult, és tisztítást igényel, de vannak olyan szenzorok is, amelyek a hőmérsékletet és a páratartalmat mérik, hogy a lehető legkisebb legyen a vírus terjedésének esélye. Ma még talán luxusnak tűnik, de várhatóan az ilyen rendszerekkel felszerelt irodák a jövőben alapvetővé és a minőségi szolgáltatás mércéjévé válnak.
Az adatbiztonság prioritása
A biztonság alatt nemcsak a fizikai biztonság értendő, hanem a személyes adatok védelme is. Szakértők szerint a különböző intelligens technológiák alkalmazásával egyre nagyobb problémát jelent majd az adatvédelem. Éppen ezért, egy okos iroda kialakításakor elsődleges szempontnak kell lennie a magánszféra és a személyes adatok védelmének, főleg új eszközök beszerzésekor!
Az intelligens technológia alkalmazása nemcsak a folyamatokat teheti hatékonyabbá, de segíthet abban is, hogy könnyebben alkalmazkodjunk a változásokhoz. Ezáltal olyan munkakörnyezetet teremthetünk, amely megfelel a jövő elvárásainak és a munkavállalók is minden szempontból biztonságban érzik magukat.