A Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz közötti hídon kerékpárosok és gyalogosok közlekedhetnek majd, valamint a mentőszolgálat és a fenntartási munkálatokat végző gépkocsik.
A Dunakiliti – Dobrohošt (Doborgaz) közötti gyalogos – kerékpáros Duna-híd, és a hozzá vezető szakaszok, műtárgyak megvalósítása lehetőséget teremthet arra, hogy a térségben levő, eddig elszigetelt határ menti települések között kapcsolat alakuljon ki. Az új kapcsolat elsősorban a helyi lakosság és a turisztikai igényeket fogja kielégíteni.
2024-re új híd épül Szlovákia és Magyarország között
A gyalogos-kerékpáros Duna-híd a szlovák fél számára kiemelt jelentőségű beruházás. Mint azt az fmbusiness.hu megtudta, Magyarország Kormánya és a Szlovák Köztársaság Kormánya között a közös államhatáron, Dunakiliti és Doborgaz (Dobrohošť) között létesítendő, kerékpárosok és gyalogosok közlekedésére szolgáló híd, valamint a hídhoz kapcsolódó létesítmények felépítéséről szóló megállapodás 2018. december 11-én került aláírásra, 2019. május 2-i nappal lépett hatályba. Mostanra pedig megkezdődtek a kivitelezési munkálatok is. A híd várhatóan 2024-ben kerül átadásra.
EuroVelo 6 kerékpáros út részévé válik
A híd összeköti a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak – olvasható az MTI közleményében.
A fejlesztés részeként a Duna jobb parti, Magyarország felőli oldalán gyalogos és kerékpáros út épül a duzzasztómű és a híd közötti szakaszon közel 506 méteres hosszban. A Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), melynek fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd. A hídhoz a szlovák oldalon is gyalogos és kerékpárút kapcsolódik.
50-50 százalékban oszlik meg a létesítmény kivitelezésének költsége
A „Doborgaz-Dunakiliti gyalogos- és kerékpáros híd építése" című projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program társfinanszírozásában valósul meg. A magyar oldali partner a magyarországi Építési és Közlekedési Minisztérium.
A projekt jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, a létesítmények kivitelezésének finanszírozása Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg.
Forrás: NIF, MTI