FbPixel
Jövő

Mesterséges intelligencia alapú éttermi asszisztenst fejlesztettek magyar fiatalok

Mesterséges intelligencia alapú éttermi asszisztenst fejlesztettek magyar fiatalok

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. Az alapítók az fmbusiness.hu-nak is elmesélték a történetüket.

A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

„Szerettünk volna egy olyan hasznos és dinamikus eszközt létrehozni, ami a legjobb személyes élményt nyújtja, ahol a felhasználók beszélgetni tudnak, gyorsan megtalálják az összes őket érdeklő információt, és akár még kedvezményekben is részesülhetnek” – mesél az indulásról Melegh Csongor a NeerY alapítója.

AI asszisztens 0-24 órában

Az elnevezés az angol „near” szóból ered, amellyel a közelben elérhető helyekre utal egy kis szójátékkal. Az asszisztens a nap 24 órájában a vendégek rendelkezésére áll, komplex kérdéseket is meg tud válaszolni, akár azt is, hogy rendelhető-e vegán menü. A vendég össze tudja hasonlítani a kiszállítási és a helyben fogyasztási árakat, böngészhet a vendégértékelések között, és azonnal foglalhat is, ha elégedett.

Az új magyar fejlesztés hamarosan új funkcióval bővül, amelyre megkezdődött az előregisztráció, a feliratkozók számára személyre szabott kedvezmények válnak majd elérhetővé.

Éttermek, akik már AI-ban gondolkoznak

„Az étteremvezetők nem digitális szakemberek, mi pedig egy kész megoldást kínálunk, amit beruházás és technikai tudás nélkül bármely vendéglátóhely 15 perc alatt el tud indítani” – hangsúlyozta a cég alapítója.

Tíz vendégből 9 általában online tájékozódik, mielőtt személyesen is felkeres egy éttermet – mondták az fmbusiness.hu-nak. A rendszer az éttermeknek abban is segít, hogy megmutatja honnan, milyen oldalakról érkezik a vendég, hányszor járt az adott helyen, és milyen költségráfordítással sikerült őt bevonzani. 

Cápaveszély és a mesterséges intelligencia

A NeerY rövid idő alatt népszerűvé vált a vendéglátósok körében, a rendszerhez már 20 étterem csatlakozott, köztük a Digó Pizzázók, a Marischka étterem, az Elysé vagy a Mixát udvar. A fejlesztésre a Cápák között című műsorban is lecsaptak a befektetők, két Cápa is fantáziát látott a projektben és ajánlatot adott. Balogh Petyával már el is kezdődött az egyeztetés a közös munkáról.

fmbusiness.hu
432 cikk

fmbusiness.hu Az fmbusiness.hu létesítményüzemeltetési portál.

Facility management hírek, érdekességek, innovációk és riportok az online térben. Az fmbusiness.hu üzemeltetője és hírügynöksége az Arany-Média Hírügynökség. A facility management hírportál főbb témái: épületüzemeltetés, létesítményüzemeltetés, ingatlan és irodaház hírek, építési és öko technológiák, külföldi és hazai szakmai érdekességek, újdonságok.