FM Business - Hungaroring létesítményüzemeltetés. Elbontanak körülbelül 57.000 négyzetméternyi épületet, megmozgatnak 125.000 köbméter földet, és beépítenek 34.300 méter vasbeton-szerkezetet. A teljes építkezés során 9000 ember dolgozik majd a Hungaroring területén, előfordulhat, hogy napi szinten 1200-1400 ember dolgozik a mogyoródi dombok között, ami abszolút Formula 1-es lendület – tette közzé a Hungaroring vezetősége a közösségi médiaoldalán.
Megszületett a kormányhatározat a mogyoródi Forma-1-es pálya fejlesztésének második üteméről és lezajlott a közbeszerzési eljárás, amelynek nyertes ajánlattevője a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct Zrt. konzorciuma lett - jelentette be Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Éles építőipari verseny a Hungaroringen
Mint azt az fmbusiness.hu megtudta, Forma 1-hez illő szavakkal lehet jellemezni a munkáért folyó küzdelmet, azaz éles verseny zajlott. Húsz fölött volt az érdeklődők száma, négy érvényes ajánlat érkezett, a legjobb ár-értékűt ezek közül a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct Zrt. konzorciuma tette, így velük köti majd meg a Hungaroring Sport Zrt. a kivitelezési szerződést a pálya fejlesztésének második ütemére.
A Hungaroringen megtartott sajtótájékoztatón a sajtó képviselői megnézhették, hol tartanak az első ütem, vagyis a közműfejlesztés munkálatai, majd Gyulay Zsolt arról beszélt, mi történik majd a pályán az előttünk álló két évben.
1986 óta a koptatják, a 2032-ig tartó szerződés feltétele a pálya megújulása
A Formula 1-es Magyar Nagydíj 1986 óta, vagyis megszakítás nélkül 38 éve szerepel a világbajnoki sorozat naptárában, a nyáron 2032-ig meghosszabbították a szerződését, ám ennek feltétele a pálya megújulása, amely végre megvalósulhat.
„A Hungaroring hamarosan megújult külsővel várja a rajongókat" - mondta el videóüzenetében Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, majd hozzátette: „több mint harmincöt éve Magyarország sporteseménye a Formula 1-es Magyar Nagydíj. Az első futam óta eltelt években nemcsak a rajongók kedvence, de a világ autóversenyzőinek egyik élvonalbeli eseménye is lett.
A miniszter hangsúlyozta, a Formula 1-es futamok a nyáron megkötött szerződésnek köszönhetően 2032-ig biztosan eljönnek Magyarországra, „ezért most nekünk is tenni kell”.
Megújul a műveleti operatív központ, a főépület, a paddock és a tízezer férőhelyes főlelátó is
„A pálya felújításának első üteme már folyamatban van, megújul a műveleti operatív központ, a versenyek agya. Most örömmel jelenthetem be, hogy a kormány döntött a régóta húzódó fejlesztés második ütemének megvalósulásáról is, amelynek keretében megújul a főépület, a paddock és a tízezer férőhelyes főlelátó is" – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
Ennek kapcsán Gyulay Zsolt elmondta: jelenleg az eredeti, 1985-ös közműveket cserélik, mivel a sok csőtöréssel és a középfeszültségű hálózat teherbíró képességével rengeteg problémájuk volt. Kiemelte, a pálya teljes hosszát érintő felújítás, valamint a bejáratnál lévő épület átépítése még az idén befejeződik, utóbbiban látogatóközpont és kávézó is kialakításra kerül.
A versenyeken nem lehet félkész épület, építkezésre utaló tevékenység – közben az összes jegyet eladták a jövő évi futamra
„Jövő évig el kell készülnie a paddock régóta húzódó kiszélesítésének, emellett, ha minden a tervek szerint alakul, akkor elbontásra kerül a főlelátó, aminek a helyén a jövő évi futamon ideiglenes főlelátó lesz. A Forma-1 vezetőségével kötött megállapodás értelmében a versenyeken nem lehet félkész épület, építkezésre utaló tevékenység" - beszélt az ütemezés nehézségeiről Gyulay Zsolt.
Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: a helyzetet kellemesen nehezíti, hogy gyakorlatilag az összes jegyet eladták a jövő évi futamra.
2025-re készül el a napelemekkel borított főlelátó és a tízezer négyzetméteres rendezvénytér
„A fedett, napelemekkel borított főlelátó és a mögötte lévő, tízezer négyzetméteresre tervezett rendezvénytér 2025-re biztosan elkészül. Hét éve ígérjük a sajtónak, a jogtulajdonosnak a megújulást, az építési engedély és a tervek mellé most már nagy örömünkre a közbeszerzésnek is van győztese, illetve megvan az építkezéshez szükséges kormányhatározat is" - fogalmazott Gyulay Zsolt.
A főépület megújulásáról elmondta: a mínusz első szintig eltűnik a teljes épület, ami alá két alagutat építenek az átjáráshoz, a mostani gyalogos híd pedig megszűnik. A sajtóközpont a tervek szerint a megújuló főlelátóba költözik, 2025-re pedig a paddock úgy fog kinézni, mintha teljesen kész lenne, de ez csak 2026-ra, a pálya átadásának 40. évfordulójára lesz így.
40 box készül a csapatoknak, versenyzőknek
„Négy technikai és 36 versenyboxot alakítanak ki, a főépülethez tartozó versenyirányítási központtal, vendéglátási és VIP-területekkel, illetve a paddock-terület kibővítésével. A közbeszerzési eljárás ajánlata tartalékkeret nélkül 78 973 138 924 forint, amely ár-érték arányban a legalacsonyabb volt a pályázatok közül. Elbontanak körülbelül 57 ezer négyzetméternyi épületet, megmozgatnak 125 ezer köbméter földet, és beépítenek 34 300 méter vasbeton-szerkezetet. Várhatóan kilenc telepített toronydaru dolgozik majd az építkezésen, és az új főépület pedig 42 700 négyzetméteres lesz" - sorolta az adatokat Gyulay Zsolt.
„Önfenntartó, multifunkcionális rendezvényközpont jön majd létre, amely az év 365 napján rendelkezésre áll, ezzel is segítve a megtérülést. A közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőivel beszélgetve úgy gondolom, jó kezekben lesz a Hungaroring, nagyon várjuk, hogy elkezdődhessen a fejlesztés második üteme" - jelentette ki az elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy 9000 ember dolgozik majd a 120 hektáros mogyoródi pálya területén.
A Magyar Nagydíjnak 2032-ig van szerződése a Forma-1-gyel, de amint azt Gyulay közölte, „ha jól viselkednek”, a futam jövője 2037-ig biztosított. A jövő évi Forma-1-es Magyar Nagydíjat július 19-én rendezik.
Forrás: hungaroring.hu, MTI, facebook.com/hungaroringofficial