A Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, eljött a csere ideje, várhatóan két hétre teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás (saru csere) – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF).
Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és hamarosan ki kell cserélni. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás (saru csere) – tudta meg az fmbusiness.hu.
A saruk teszik lehetővé a hídszerkezet szabályozott mozgását
A saruk, a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek, egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2x2x0,35 méter.
A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől.
„Vagyis gyakorlatilag kiemeljük a helyéről a hidat” – közölte az MKIF.
Hídzár szeptember 2-tól
Munkálatok miatt szeptember másodikától várhatóan két hétre teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat. Mint azt az fmbusiness.hu megtudta, a nyári vakációra tekintettel, a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében.
A pályazár idejére kijelölt terelőutakat ajánlja az MKIF
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
A közleményben kitértek arra is, hogy a saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
Forrás: MKIF, MTI, fotó: facebook.com/mkifzrt (Hada Réka)