A Lánchíd új - a közösségi közlekedést, a „szelíd” közlekedési módokat és a gyaloglást segítő - szerepe teremti meg annak a lehetőségét, hogy zöldítsék a belváros érintett részét a budai és a pesti oldalon is – hangzott el a főpolgármester sajtótájékoztatón, amelyen az erre irányuló fejlesztések látványterveit is bemutattak.
Jelenleg folyik egy közéleti vita arról, hogy milyen forgalmi rend legyen a Lánchídon és ezen keresztül van egy nagyon fontos társadalmi párbeszéd arról: mi az a jövőkép, amit Budapest a fővárosiakkal közösen szeretne megvalósítani - mondta Karácsony Gergely, aki közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása határidőre elkészül.
A főpolgármester kijelentette, a megújuló Lánchíd forgalmi rendjének kialakítása nagyon fontos lépés, de csak egy lépés egy élhető Budapest megteremtésének irányába. Közölte, az érintett belvárosi területre vonatkozó, megörökölt koncepcióterveket továbbtervezték, és ez érinti a Clark Ádám teret, a Széchenyi István teret és a József Attila utcát.
A Szent István Bazilikától, a Lánchídon keresztül lehetne a Várkert Bazárig sétálni
A Széchenyi István térre vonatkozó tervekről szólva a főpolgármester arról beszélt, hogy Budapest legméltatlanabb helyzetét mutatja az, hogy a téren, az úttesten a turisták balesetveszélyesen gyalogolnak át. A Lánchíd jelenlegi forgalmi rendje lehetővé tenné az „óriási” körforgalom megszüntetését, és a tervek szerint a zöldfelületet megőrző, de színvonalas gyalogos sétányt alakítanának ki - mondta, hozzátéve: a Szent István Bazilikától, a Lánchídon keresztül lehetne a Várkert Bazárig sétálni.
A József Attila utca terveken szereplő megújításáról elmondta, „itt is egy nagyon méltatlan helyzetet” kell megváltoztatni: szélesebb járdát és egy élhetőbb, magasabb színvonalú közterületet kellene kialakítani.
Több zöldterület
A budai oldalon a Clark Ádám téren a tervek szerint sokkal több zöldterületet és jobb gyalogos közlekedési lehetőségeket alakítanának ki - közölte Karácsony Gergely.
Hangsúlyozta: az előbbiek akkor válhatnak megvalósíthatóvá, ha a Lánchíd forgalmi rendjéről sikerül azt a közös döntést meghozni a budapestiekkel, hogy fenntartják a hídon a mostani közlekedési rendet.
Lánchíd-projekt
Erő Zoltán, Budapest főépítésze arról beszélt, a Lánchíd-projekt lényegesen nagyobb kiterjedésű, mint maga a híd, és felhívta a figyelmet arra is, hogy a jó közterek sorával indítható meg az a fejlődés, amiből a magántőke fejlesztésével a házak is megújulhatnak.
A Clark Ádám térre vonatkozó tervekről szólva közölte: azt javasolták, hogy a jelenleginél kisebb körforgalmat alakítsanak ki. A körforgalom közepén lévő virágágyásba pedig a Mátyás Templom rózsaablakának mintájára ültetnének növényeket - jegyezte meg.
A főépítész elmondta azt is, hogy a tervek szerint a József Attila utcai árkádsort visszaadnák a lakóházaknak, az útpályát leszűkítenék, a járdát kiszélesítenék, valamint fasort is telepítenének.
Forrás:MTI