Egy év kihagyás után - a koronavírus-járvány következtében bevezetett szigorítások miatt - április utolsó napjaiban újból megrendezték a „Shape of Success” Budapest Airport Díjátadó Gálát, ahol kiderült: a kitüntetettek hozzájárultak ahhoz, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nyolcadjára is megkapja a régió legjobb repülőtere címet, és a legjobb minőségű szolgáltatásokat nyújtó légikikötővé váljon Kelet-Közép-Európában.
A Covid alatti időszak a fejlesztésekről és a fenntarthatóságról szólt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légikikötőt üzemeltető vállalat két év alatt több mint 200 millió eurót, vagyis 70 milliárd forintot is meghaladó összeget költött a repülőtér fejlesztésére. Kapacitásbővítő, infrastrukturális és fenntarthatósági fejlesztések, valamint az utasélményt javító digitális és háttérfejlesztések valósultak meg a repülőtéren. A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében és 2022 első negyedévében a budapesti repülőtér a regionális versenytársai között a legmagasabb pontszámokat érte el a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen – tudtuk meg a Budapest Airporttól.
Fenntarthatósági célok a budapesti reptéren
A Budapest Airport az elmúlt időszakban komoly lépéseket tett a karbonsemleges működés fenntartásáért, valamint a fenntarthatósági céljai eléréséért. A társaság a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását, amely a tíz évvel ezelőtti szint felére esett vissza, az egy utasra jutó kibocsátás pedig a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada.
„A minőség és a kiváló utasélmény elengedhetetlen számunkra. Nem csupán az a feladatunk, hogy utasainkat biztonságosan eljuttassuk a bejárattól a repülőgép ajtajáig, hanem szintén fontos kérdés, hogy a beszállításig milyen utazási élményben volt részük, ami már jóval azelőtt megkezdődik, hogy az utas megérkezik a repülőtérre. Minden partnervállalatunknak nagy szerepe van abban, hogy milyen tapasztalatok, élmények, benyomások érik utasainkat utazás közben, illetve amikor igénybe veszik a szolgáltatásainkat” – mondta a díjátadó gálán Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója.
Díjazottak
Az év kereskedelmi partnere 2021: Magyar Duty-Free Kft. - Heinemann Duty Free shop/SkyCourt
Az év szolgáltató partnere 2021: Universal Medical Solution Kft. – COVID-19 Test Center
Az év Greenairport partnere 2021: FCC Magyarország Környezetvédelem és Hulladékgazdálkodás Kft.
Az év médiapartnere 2021: Airportal.hu
Legjobban fejlődő dedikált cargo járatokat üzemeltető légitársaság 2021: Qatar Airways Cargo
Legjobban fejlődő expressz csomagküldő partner 2021: DHL Express
A legmagasabb kihasználtsággal működő légitársaság 2021: SunExpress
Legnagyobb légitársaság 2021: Ryanair
Legjobb új légitársasági partner 2021: flydubai
Legjobb légitársasági marketing 2021: Qatar Airways
A forgalmát leggyorsabban visszaállító légitársaság 2021:KLM
Az év repülőtéri szolgáltató partnere 2021: Airport Services
Kiemelkedő közvetlen ügyfélkiszolgálás a COVID alatt 2021: Repülőtéri Rendőr Igazgatóság
Legrugalmasabb létesítmény-karbantartó partner 2021: AFM
A legjobb szolgáltató partner
Az év repülőtéri szolgáltató partnere kategória nyertese az az Airport Service Zrt. lett, mely társaság kiemelt tevékenysége a repülőtér-takarítás, amit a B+N Referencia Zrt. végez.„Nagyon büszkék vagyunk a díjra, ez munkatársaink kiemelkedő minőségű munkájának méltó elismerése. Társaságunk a repülőtér-takarítás specialistája a Közép-kelet-európai régióban. A Budapest Airport mellett a prágai Vaclav Havel Repülőtér tisztaságáért is mi felelünk" – mondta az fmnewsroom.com-nak Kis-Szölgyémi Ferenc, a B+N vezérigazgatója, majd hozzátette: „a repülőtér takarítás a társaság ékköve, állandó referencia, a Liszt Ferenc repülőtéren a társaság 80 ezer négyzetméter terület tisztántartását végzi, amely sokféle felületből tevődik össze”.
Az utasok kedvelik a robotokat
A reptér területén 8 darab autonóm ipari takarító robot dolgozik, amely az iparág új trendjeit határozza meg. A ROBIN R3000 névre keresztelt berendezéseket a B+N kutató-fejlesztő részlege tervezte meg. A berendezés az egybefüggő, nagy területek hatékony tisztítását teszi lehetővé. Mint azt az fmnewsroom.com írja, az utazóközönség kedvencei, a ROBIN-ok a közeljövőben bemutatkoznak a prágai repülőtéren is.
Fotó: bud.hu, fmnewsroom.com