A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása a fenntarthatósághoz jelentősen javult, a legnagyobb előrelépés a karbonsemlegességi célok ismeretében és a gazdasági haszon felismerésében történt - értesült az FM Business.
A K&H az MTI-nek küldött pénteki összefoglalójában jelezte: új rekordot ért el a vállalatvezetők fenntarthatósághoz való hozzáállását mérő attitűd alindex. A legfrissebb felmérés szerint 5 ponttal emelkedett, így 72 ponton áll, ami a K&H fenntarthatósági index 2022-es indulása óta mért legmagasabb érték.
Mint azt az FM Business megtudta, a 2025 első félévi adatok alapján a vállalatvezetők körében markánsan nőtt a fenntarthatósági célokkal kapcsolatos tudatosság. Az uniós karbonkibocsátás-csökkentési célokat ma már tízből nyolc döntéshozó pontosan ismeri, ez az eddigi legmagasabb arány. Jelentősen nőtt azok száma is, akik úgy érzik, hogy saját cégükre is vonatkoznak a karbonsemlegességgel kapcsolatos elvárások, ez az arány fél év alatt több mint 10 százalékponttal emelkedett, 39 százalékról 53-ra.
A fenntarthatóság nemcsak erkölcsi vagy társadalmi kérdés, hanem kézzelfogható üzleti előnyt is jelent
A legnagyobb ugrást a fiatal munkavállalóik kapcsán érzékelték a cégvezetők: négyötödük véleménye szerint a fiatalok ma már szívesebben mennek olyan helyre dolgozni, ahol figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. Az előző felmérésben a vállalatvezetők kevesebb mint a fele vélekedett így.
A válaszadók 97 százaléka úgy látja, hogy a fenntarthatóság nemcsak erkölcsi vagy társadalmi kérdés, hanem kézzelfogható üzleti előnyt is jelent. Ezt a hozzáállást erősíti a mára szinte általánossá vált elvárás, hogy egy vállalat működése megfeleljen a fenntarthatósági alapelveknek. A vezetők 96 százaléka tartja ezt fontosnak. Ugyanilyen egyöntetűen gondolják azt is a válaszadók, hogy a fenntarthatóság a befektetők és a fogyasztóik számára is értéket képvisel.
Környezeti fenntarthatóság
A fenntarthatósághoz való hozzáállás nemcsak tudatosabbá, hanem gazdaságilag is racionálisabbá vált: a cégvezetők döntő többsége már versenyelőnyt lát a környezeti és társadalmi szempontok beépítésében. Emellett egyre erősebben jelenik meg a vállalati felelősségvállalás gondolata is. A válaszadók szerint nem elég a szabályozói nyomás vagy a fogyasztói elvárás, a cégeknek belső indíttatásból is lépniük kell. A válaszadók több mint kétharmada úgy látja, hogy fenntartható működéshez először a szemléletnek kell gyökeresen átalakulnia a szervezeten belül.
A pozitív attitűd adott, de leginkább a környezeti fenntarthatóság gondolata vált elfogadottá, általánossá a cégek hozzáállásában, miközben a társadalmi felelősségvállalás alindex az április 14. és május 12. közti időszakban készült kérdőív szerint a mélypontra esett - írta a K&H.
Forrás: MTI, K&H, illusztráció: pixabay