FbPixel
2024 december 07.
Külföld

Párizs megelőzte Londont az európai városok láthatósági versenyében

Párizs megelőzte Londont az európai városok láthatósági versenyében

Párizs 2018-as indulása óta először vezeti az ING legtöbbet beszélt városáról szóló rangsorát. Az öt digitálisan leginkább látható város Párizs, London, Madrid, Isztambul és Róma. Párizs egyébként komoly kiállító a MIPIM-en.

A kutatások szerint a kultúra és az események meghatározó hatással voltak Párizs felemelkedésére – tudta meg az fmbusiness.hu a cannes-i MIPIM konferencián.

Jelentős kulturális események segítettek Párizsnak megszilárdítani az első helyet az Európa legtöbbet beszélt városai című folyóirat hatodik kiadásában, amely az ING Media európai digitális láthatósággal kapcsolatos kommunikációs tanácsadó cég éves rangsora.

parizs megelozte londont mipim fmbusiness

Melyik európai város szerepel a legtöbbször a hírekben és a közösségi médiában?

Az Európa legtöbbet beszélt városai című kiadvány egyedülálló betekintést nyújt abba, hogy mely városok kapják a legtöbb figyelmet és profilt, az online hírek és a közösségi média említései alapján. Célja, hogy segítse a várospolitikát és a helyformálókat annak megértésében, hogy az online jelenlét miként befolyásolja a város márkáját és befektetési kilátásait.

MIPIM, Cannes - New London, fmbusiness.hu

A kutatás 2018-as kezdete óta ez az első alkalom, hogy London lecsúszott az első helyről. Bár London éves szinten 4%-kal növelte digitális teljesítményét, a Párizsról szóló beszélgetések 21%-kal megugrottak 2022-höz képest.

Párizsi stand a MIPIM-en, a világ egyik legnagyobb ingatlankiállításán és konferenciáján - Cannes, fmbusiness.hu

Párizs és London: Európa kulturális fővárosai

Az eredmények feltárták, hogy a kultúra és az események voltak a tényezők a francia főváros digitális láthatóságának szeizmikus növekedésében. A globális események (januári férfidivathét, szeptemberben a párizsi divathét és októberben a rögbi világbajnokság) növelték a város ismertségét. Érdekesség, hogy a 2024-es olimpiai játékok megrendezésének hatása még nem hatott Párizs tartalmi lábnyomára, az említések mindössze 2%-át teszi ki, ami arra utal, hogy 2024-ben tovább növelheti a különbséget Londonhoz és másokhoz képest. A kultúra egyértelműen közvetlen összefüggésben áll a láthatóságával, a közösségi média tartalmaival, és egyes városokban a hírekkel is. Az összes beszélgetés negyedét (25,6%) teszi ki.

Mipim London stand - Cannes, fmbusiness.hu

Annak ellenére, hogy az összes említés tekintetében lemaradt Párizs mögött, London továbbra is Európa kulturális fővárosa 22,9 millió említéssel (Párizs 2023-ban 21,9 millió). A két kulturális főváros messze megelőzte Milánót, Berlint és Rómát.

Városmarketing, mipim ingatlan kiállítás és kionferencia, Cannes, fmbusiness.hu

fmbusiness.hu
546 cikk

fmbusiness.hu Az fmbusiness.hu létesítményüzemeltetési portál.

Facility management hírek, érdekességek, innovációk és riportok az online térben. Az fmbusiness.hu üzemeltetője és hírügynöksége az Arany-Média Hírügynökség. A facility management hírportál főbb témái: épületüzemeltetés, létesítményüzemeltetés, ingatlan és irodaház hírek, építési és öko technológiák, külföldi és hazai szakmai érdekességek, újdonságok.