Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearer-t, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét - tudta meg az fmbusiness.hu.
Az egyeztetésen áttekintésre került a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzete.
Mint azt a minisztérium honlapján írják, a felek egyetértettek abban, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik, hiszen ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.
A booking.com-ról
A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg felületén, melyből mintegy 6.800 budapesti szálláshely. Bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt. A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra. Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette – írják a közleményben.
Nagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket. Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan.
Szép kártyával a booking.com-on?
A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP Kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül. A kormány célja, hogy a digitális SZÉP Kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt. Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról. A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP Kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében.
Forrás: kormany.hu