Felavatták szerdán a moszkvai metró Nagy Körgyűrű vonalának utolsó szakaszát, átadva a forgalomnak a világ legnagyobb ilyen létesítményét.
A Nagy Körgyűrűn 31 állomás és három depó található, a vonal hossza 70 kilométer, ami 13 kilométerrel több az eddigi csúcstartónál, a pekingi metró második gyűrűjénél. Kilenc állomáson szerdán indult meg a forgalom - olvasható az MTI hírében.
A 13 millió lakosú Moszkva önkormányzata által közöltek szerint a Nagy Körgyűrű beindítása 34 kerületben javítja a tömegközlekedést. Az érintett kerületekben 3,3 millió ember él. A várakozások szerint a gyűrű 25 százalékkal csökkenti majd a többi metróvonal, és 15 százalékkal a moszkvai autóutak terhelését. Az új létesítmény igénybevételével az utazásra fordított idő akár napi 45 perccel is rövidülhet.
A Nagy Körgyűrű építése 2011-ben kezdődött
A gyűrű 24 állomásáról 47 fajta átszállási lehetőség nyílik más metróvonalakra, és a felszíni vasúti hálózatra. Az új vonal, amely a térképen a 11-es számot kapta, és türkizkék színű, a moszkvai metró első gyűrűjétől tíz kilométerre haladva az összes sugárirányú ágat összeköti.
A Nagy Körgyűrű építése 2011-ben kezdődött, első szakasza 2018-ban nyílt meg. A legnagyobb, 20 kilométeres szakaszt, amelyen 10 állomás található, 2021-ben adták át.
A moszkvai önkormányzat szerint a Nagy Körgyűrű teljes üzembehelyezése az elmúlt 70 év legfontosabb közlekedési eseménye az orosz fővárosban. Az új vonal csak a metróban hatezer új munkahelyet teremt, és a várakozások szerint az általa érintett területeken az elkövetkező években további 100-150 ezret.
Az új körgyűrűt a moszkvai metró legújabb szolgáltatásaival látták el, egyebek között a jegyértékesítési rendszerrel, amely 2020-ban és 2021-ben elnyerte a "legokosabbnak" járó Transport Ticketing Award díjat. A Nagy Körgyűrűn az összes beléptető kapu elfogadja a bankkártyát, és minden állomásra két biometrikus beléptetőt is telepítettek.
(Forrás: MTI, fotó: mosmetro.ru)