FbPixel
2022 augusztus 15.
Épületüzemeltetés

Új év, tiszta iroda

Új év, tiszta iroda

A karácsonyi leállás után szép lassan visszatérnek a munkavállalók az irodákba, amik az elmúlt hetekben kihasználatlanul álltak, és talán a takarító személyzet sem látogatta olyan gyakran, mint egy frekventáltabb időszakban. Érdemes tehát az üzemeltetőknek végiggondolni, hogy mi mindent kell megtenniük év elején, hogy ne érhesse szó a ház elejét.

Tiszta munkakörnyezet = nagyobb hatékonyság

Az év végi (általában hosszabb) szabadság után nem könnyű a munkavállalóknak visszarázódni a dolgos hétköznapokba. Az év eleji demotiváltságon csak tovább ronthat, ha rendetlenség vagy felhalmozódott kosz fogadja az alkalmazottakat az irodában. Bizonyított tény azonban, hogy pozitív hatással van az általános morálra, és a produktivitás nagymértékben megnő, ha a munkavégzés helye tiszta és rendezett.

Egy irodákban, ahol nagy a napi forgalom, és nemcsak a munkavállalók, de vendégek is használják, gyorsan felhalmozódnak a szennyeződések. Éppen ezért kulcsfontosságú a napi szintű takarítás.

A tiszta iroda nemcsak a termelékenységet, a kreativitást és a koncentrációt javítja, de olyan központi helyeken, mint a recepció, előcsarnok vagy egyéb közösségi terek, a jó benyomást is erősíti a meglévő és potenciális ügyfelekben.

CHECK LIST - Napi teendők egy irodában

  • Minden munkaterület, mosdó, konyha és közösségi tér napi szintű tisztítása
  • Telefonok és munkaállomások tisztítása és fertőtlenítése
  • Felületek, fogantyúk és kilincsek tisztítása
  • Villanykapcsolók és ajtókeretek letörlése
  • Porszívózás vagy söprés, felmosás
  • Szemeteskukák ürítése, szükség esetén tisztítása, fertőtlenítése
  • Monitorok és billentyűzetek portalanítása és letörlése
  • Ablakok és egyéb üvegfelületek foltjainak tisztítása
  • Pókhálók eltávolítása és a lámpatestek portalanítása
  • Recepció takarítása
  • Élelmiszer-előkészítő területek takarítása
  • Tárgyalótermek/közösségi terek tisztítása

A tisztaság nemcsak esztétikai, biztonsági kérdés is

A járványhelyzetben különös figyelmet kell fordítani a rendszeres fertőtlenítésre és a további egészségügyi előírásokra, de a koronavírustól függetlenül is komoly kockázatot jelenthet egy nem megfelelően takarított iroda.

Az elhanyagolt mosdók rengeteg baktériumot vagy vírust terjeszthetnek, és ha a megfelelő kézhigiéniához sem biztosítottak a feltételek (szappan, fertőtlenítő, külön kéztörlő vagy szárító), ez még fokozottabbá válik.

Ha pedig egészségügyi okokból tizedelődik meg a munkaképes alkalmazottak száma, az a cég számára is komoly kiesést okozhat. Éppen ezért javasolt kiemelt figyelmet fordítani a rendszeres és alapos takarításra, amelyhez általában elengedhetetlen egy profi és megbízható takarítócég alkalmazása.

Kökényesi-Szili Eszter
34 cikk