FbPixel
Ingatlan

Növekszik az ESG-tudatosság

Növekszik az ESG-tudatosság

Az fmbusiness.hu szúrta ki, hogy a CBRE egy olyan átfogó, több területet is érintő friss kutatást készített, amelyből számos olyan tendencia kiszűrhető, amely a jövőben nagy hatással lehet az épített környezetre. A felmérés során világszerte több mint 20 000 különböző életkorú résztvevőt kérdeztek meg lakhatás, munka és vásárlás témakörökben.

A helyszín továbbra is központi szerepet játszik a fogyasztói döntésekben, és továbbra is az egyik legfontosabb szempont üzlet-, munkahely- vagy lakhelyválasztáskor. A megkérdezettek a fizetés mellett a munkába járás idejét jelölték meg a legfontosabb tényezőként, amit figyelembe vesznek egy-egy munkára való jelentkezéskor.

Az infrastruktúra miatt tehát a városközpont továbbra is vonzó helyszín - a fiatalabb generáció számára különösen. Bár a hibrid modellben dolgozók nem töltenek már annyi időt az irodában, mint korábban, a bejutás továbbra is fontos szempont.

Hibrid munkavégzés, otthoni irodarész, közösségi terek

A hibrid munkavégzés népszerűségének emelkedésével a lakóhely kiválasztásában is elmozdulás látható. A megkérdezettek 64%-a igényli azt, hogy külön munkavégzésre kijelölt terület legyen a lakásán belül. Amennyiben az adott épületben nem elegendően nagy a lakások mérete ehhez, abban az esetben az ingatlanvásárlók, ingatlanbérlők előnyben részesítik azokat a területeket, ahol a távoli munkavégzést támogató közösségi terek is megtalálhatók.

A hibrid munkavégzésnek köszönhetően ma már a lakásvásárlás előtt állók sokkal szigorúbb követelményeket támasztanak, mint korábban, erre pedig a lakóingatlanok fejlesztőinek reagálniuk kell.

Mindemellett persze továbbra is az ár a legfőbb szempont, éppen ezért a befektetőknek figyelembe kell venniük többek között az emelkedő devizaárfolyamok mozgásának vásárlói hangulatra gyakorolt hatását is.

ESG-tudatosság a munkahelyen

A munkavégzés helyének és idejének rugalmassága sokkal fontosabbá válik mind a munkahely kiválasztásakor, mind pedig az általános elégedettség értékelésénél. Azok a cégek, amelyek nem kínálnak olyan megoldásokat, amelyek ezeket az elvárásokat szolgálnák, nehezebben tudják majd bevonzani az új munkaerőt.

Összességében az ESG-szempontok és az általános jóllétet támogató intézkedések minden eddiginél nagyobb befolyást gyakorolnak a fogyasztói magatartásra. Míg korábban a pénzügyi tényezők motiválták leginkább a fogyasztói választásokat, az emberek ma már olyan döntéseket hoznak, amelyekről úgy vélik, hogy javítják a jólétüket.

A környezetvédelmi szempontok is egyre inkább előtérbe kerülnek a munkahelyeken, amit az is tükröz, hogy a válaszadók szerint az olyan tényezők, mint a természetes fény és a jobb levegőminőség, vonzóbbá teszik az irodákat. Ezeket egyre szigorúbban kell szem előtt tartania azoknak a vállalatoknak, amelyek továbbra is küzdenek azzal, hogy visszacsábítsák az alkalmazottakat az irodába.

fmbusiness.hu hibrid munkavégzés, ESG, természetes fény az irodában

Mint arról már az fmbusiness.hu is írt: a világjárvány egyik következménye, hogy a munkavállalók számára még fontosabbá vált a rugalmasság. A pandémia óta a legtöbben azt tapasztalták, hogy javult a munka és a magánélet egyensúlya, amihez továbbra is ragaszkodnak. A kutatásban a válaszadók 40%-a emelte ki munkahelyválasztásnál fontos szempontként a munkaidejével és helyszínével kapcsolatos rugalmasságot. A Z generáció és a milleniálisok számára ennél is fontosabb a tanulás, a fejlődés és a karrierépítés, ezekkel lehet őket az „irodában tartani”.

ESG-tudatosság a vásárlásban

A vásárlás terén a kutatás egyik fő tanulsága az volt, hogy a vásárlók még mindig jobban preferálják a fizikai boltokat, mint az online vásárlást, ez pedig erősíti a hagyományos kiskereskedelem jelentőségét.

A fogyasztók 10 termékkategóriából 7 esetében a bolti vásárlást részesítik előnyben, az értékesítési csatorna preferenciája azonban régiónként és generációnként változik. A feltételezések ellenére a fiatalabb generáció is szívesen vásárol fizikai üzletben, a Z generáció tagjai például kisebb valószínűséggel vásárolnak online, mint a milleniálisok. 

Bár az online vásárlás mellett szólnak a speciális promóciók, sokan értékelik a fizikai boltokban a termékek azonnali elérhetőségét, az áruk megtekintésének vagy kipróbálásának lehetőségét és a vásárlói élményt. A termékeken kívül fontos szempont a helyszín. A termékek elérhetősége után a leggyakoribb ok, amiért egy üzletet felkeresnek, a kapott szolgáltatás színvonala és az általános élmény. Éppen ezért az üzlethelyiségek üzemeltetői számára fontos kihívás, hogy úgy alakítsák ki a boltot, hogy az vizuálisan vonzó legyen és szórakoztató vásárlói élményt nyújtson. Ehhez érdemes lehet megfontolni az új technológiák alkalmazását is.

Az ESG-tudatosság egyre inkább megjelenik a vásárlók hozzáállásában, ha környezetvédelemről vagy társadalmi felelősségvállalásról van szó, és ezek jegyében nő a hajlandóság is arra, hogy megváltoztassák vásárlási szokásaikat - például a helyben előállított termékek mellett tegyék le voksukat.

Egyre több vásárló tesz lépéseket annak érdekében, hogy kevesebbet fogyasszon, helyben vásároljon, és kisebb vagy független márkákat preferáljon. Ez megköveteli a kiskereskedőktől, hogy a fogyasztással kapcsolatos aggályok enyhítése érdekében vizsgálják meg termékeiket és szolgáltatásaikat, hogy azok mennyire felelnek meg a fenntarthatósági szempontoknak.

fmbusiness.hu
458 cikk

fmbusiness.hu Az fmbusiness.hu létesítményüzemeltetési portál.

Facility management hírek, érdekességek, innovációk és riportok az online térben. Az fmbusiness.hu üzemeltetője és hírügynöksége az Arany-Média Hírügynökség. A facility management hírportál főbb témái: épületüzemeltetés, létesítményüzemeltetés, ingatlan és irodaház hírek, építési és öko technológiák, külföldi és hazai szakmai érdekességek, újdonságok.