McDonald’s lett az első karbonsemleges gyorsétterem
A gyorséttermekről aligha a fenntarthatóság jutott eszünkbe. Mostanáig.
A gyorséttermekről aligha a fenntarthatóság jutott eszünkbe. Mostanáig.
Bár a fenntarthatóság egyre fontosabb szempont az FM-piacon is, sok tulajdonos továbbra sem fektet megújuló energiát használó rendszerekbe, mert egyelőre szkeptikusak a költséghatékonyságot illetően. Eközben a világban már számtalan példa látható a „zöldbefektetések” megtérülésére.
A fenntartható megoldások és a karbonsemlegesség elérése az FM-szakmában is kiemelt témák, ám az alapvető fogalmak körül sok kérdés kering - ezeket segítünk tisztázni.
Az építőipar és a fenntarthatóság témakörében gyakran emlegetett tény, hogy a szén-dioxid-kibocsátás 40%-áért az épületek felelősek. Éppen ezért rendkívül sokat számíthat, hogy zöld épületek mellett tesszük-e le a voksunkat. Ha pedig a környezettudatosság mellett döntöttünk, további fontos kérdésekben kell választanunk, mint például: új vagy felújított?
A fenntarthatósági törekvések egyik sarkalatos pontja a környezetbarát tisztítószerek megválasztása, éppen ezért a gyártókon is komoly a nyomás, milyen megoldások mellett teszik le a voksukat.
A környezettudatos takarítás a tisztítószergyártókkal kezdődik. Szerencsére az ACI (American Cleaning Institute) felmérései ígéretesek: több nagy gyártó is komoly erőfeszítéseket tesz a környezetbarát tisztítószerek fenntartható előállítására.
2023-ban az eddiginél még színesebb programokkal, több mint 15 helyszínen várja az érdeklődőket a Nemzetközi Zöld Építés Hete - tudta meg az fmbusiness.hu.